Sinterklaas

door Vinnerd

Lieve mama,

Morgen Sinterklaas. Ik ben een beetje onzorgvuldig met mijn geld omgegaan afgelopen maand en moet nu dus op de kleintjes letten. Maar geen nood. We zouden het dobbelspel gaan doen en allemaal een aantal cadeautjes inleggen, dus ik heb het een en ander kunnen regelen.

Mijn onderbuurman is lid van de Postcode Loterij en dan krijg je ieder jaar een Voordeelagenda toegestuurd. Die lag al ruim een week in het trappenhuis op hem te wachten, maar hij nam hem maar niet mee. Dus die heb ik nu gepakt. Cadeautje nummer één. Verder heb ik nog een boek liggen dat ‘Creatief Koken’ heet, maar ik heb het eens doorgebladerd en zo creatief vind ik het niet. Ieder recept heeft mosselen als hoofdingrediënt en dat zegt mij dat de auteur tijdens het brainstormen behoorlijk is blijven hangen op één spoor. Hoef ik niet. Mag je hebben. Cadeautje nummer twee.

Verder heb ik nog een reistasje met een mini-shampoo en een mini-zeep. Beide ongebruikt. Ik heb overwogen ze apart in te pakken, maar vond het wat schraal overkomen. Dus degene die dit binnensleept mag zichzelf gelukkig prijzen. En tot slot een DVD. Ik heb die eigenlijk twee jaar terug van iemand geleend, maar ik heb inmiddels geen contact meer met die persoon dus de kans dat zij hem nu nog opeens terug gaat vragen acht ik niet aanwezig. De sticker op de hoes, ‘inclusief kortingsbonnen ter waarde van €25,-‘ kun je overigens negeren. Die zijn al gebruikt.

Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat ik ze inpak met een oude krant, want ik was er heilig van overtuigd nog pakpapier in de kast te hebben liggen maar dat bleek ik dus mooi mis te hebben. Voor mij eigenlijk nog vervelender dan voor jou, want nu valt meteen op welke cadeaus van mij af komen en ik ben bang dat me dan gevraagd wordt verantwoording af te leggen.

Tot morgen.

