Pinpas

door Vinnerd

Lieve mama,

Ik heb naarmate het einde van 2013 naderde steeds heel hard geroepen dat het niet mijn jaar was. Was het ook niet. Heel veel dingen gingen niet zoals ik wilde. Zo ben ik zeker de helft van mijn sokken kwijtgeraakt (en kwam er een gat in mijn – vooralsnog complete paar – Spongebob sokken) en heb ik in één maand chocoladesaus, wijn én Glassex over mijn bank gemorst. Maar 2014, dat ging hem helemaal worden. Mijn jaar. Moest wel.

Niet dus. Ik stond gisteren in de kiosk op de hoek om de nieuwe Linda. te kopen (die ik eerst altijd van jou kreeg maar waar je ook mee opgehouden bent, nog een reden waarom 2013 ruk was). Pinnen. Lukte niet. Tweede poging. Lukte weer niet. Derde poging (want driemaal is scheepsrecht). Weer niet. Ik in paniek omdat ik bang was dat ik op vier januari al door mijn gehele budget heen zou zijn. Rennen naar huis om mijn saldo te checken, niks aan de hand. Gelukkig. Dus naar de pinautomaat om wat uit de muur te trekken, mogelijkerwijs lukte het pinnen niet door de machine in de kiosk. Was misschien stuk. Pas geweigerd! “Neem contact op met uw bank”.

Ik ben toen in paniek de straat uitgelopen met mijn neus op de grond gericht. Misschien zou ik dan geld op de grond vinden. Vruchteloze poging. Ik heb vervolgens mijn pinpas aan nadere inspectie onderworpen en heb daaruit kunnen concluderen dat de Valid thru 12/2013 er waarschijnlijk wat mee te maken had. Hij is gewoon verlopen. Zomaar. Maar er is me nooit een nieuwe opgestuurd. Dus zonder cash, zonder mogelijkheid om te pinnen de aankomende week doorkomen. Toevalligerwijs kreeg ik toen ik weer thuis kwam een mailtje van StoneHill, waarin ze kandidaten zochten voor een nieuw programma over mensen in geldnood. Ik heb een bericht teruggestuurd en mijn situatie uitgelegd dus nu is het wachten op een reactie.

Vandaag ben ik als een kluizenaar de dag aan het doorkomen en allemaal nieuwe recepten aan het uitvinden van het eten dat ik nog in de kast heb staan. Mijn ontbijt bestond uit witte bolletjes met slagroom en als lunch ga ik zo een pot vlaaifruit opentrekken. Vanavond wordt het pasta met bruine bonen en doperwten. Zin in.

