Cadeaus

Ik ben jarig!

‘Ach welnee, ik hoef niks. Vind het allang leuk dat je er bent!’ De dag dat je me dat hoort zeggen, is de dag dat ik tachtig word. Tot die tijd wil ik cadeaus.

Ik wil heel graag een thermoskan. Zo’n ding dat je ’s ochtends met hete koffie kunt vullen, zodat je in de namiddag een lauwwarm bakkie slootwater naar binnen kunt gieten. Ik had er ooit een, maar daar deed in zo’n waterig poedersoepje in. Cup-a-Soup, heet dat zo? Er bleven stukjes crouton in het mondstuk plakken. ‘Spoel ik thuis meteen even om’, maakte ik mezelf nog wijs. Drie weken later was het zo beschimmeld, dat ik hem maar weggegooid heb. Dus een nieuwe, alsjeblieft.

Ook maak je me heel gelukkig met een spatel. Zo’n ding waar je vlees mee omdraait in de pan. Ik heb er wel een, maar die is van plastic. Goedkoop plastic. Dat moet je dus vermijden, spatels van goedkoop plastic. Wanneer je die even op de rand van je pan laat rusten, smelt hij door. Dus hij doet het nog wel, maar het ziet er niet zo fris meer uit. En af en toe laten stukjes plastic los en die komen dan in mijn voer terecht. Dus een nieuwe, alsjeblieft.

Sokken en onderbroeken zijn ook altijd welkom. En een wijnglas, mag ik alsjeblieft een wijnglas? Ik had er ooit zes, maar vijf zijn gesneuveld. Eentje tijdens het afwassen, eentje tijdens het afdrogen, eentje tijdens het tafel dekken, eentje tijdens het opruimen en eentje heb ik van het balkon laten vallen. Dus een nieuwe, alsjeblieft.

Verder heb ik weinig te wensen over. Slechts een abonnement op de LINDA!, geurkaarsen, kamerplant, broek, boekenbon, flesje wijn, cursus pottenbakken, dagje Efteling, avondje uit eten, batterijen, trui, spaarlampen, weegschaal, printer, fiets, ventilator, snoep, shirt, pannenlappen, tostiapparaat, filterkoffie, kapstok, geld, telefoonhoesje, zakspiegel, bedlamp, stamppotstamper, koffiemok, beltegoed, pyjama, vloerkleed, luchtje, nachtcrème, percolator, vest, glazen, toiletborstel, pantoffels, nagelvijl, kaplaarzen, strijkbout, kledinghangers, tandenstokers, douchegordijn, pantoffels, koelkastmagneten, theepot, overhemd, badhanddoeken, fotolijst, prikbord, kralengordijn, notitieboek, warmwaterkruik, rugtas, horloge, stedentrip, workshop bonbons maken, proefles yoga, kleurboek met mandala’s, dichtenbundel, keukenrolhouder, ijsmachine, zeepketting, chocolade, winnend staatslot, portemonnee, oordopjes, scheurkalender, vogelhuisje, stropdas, grillpan, lunchtrommel, zonnebril,

En een hele dikke verjaardagzoen (maar niet zo’n vieze natte).