Prutput

door Vinnerd

‘Mam! Help! Mijn afvalputje boert kotskleurige prut op en het weigert weg te lopen.’

‘Hé get, schat. Wat voor troep spoel jij er allemaal doorheen dan?’

‘Troep? Oh, troep. Nou, niks dus. Ja, soms per ongeluk een doperwt als ik ze afgiet.’

‘Je denkt er toch wel aan het vet uit je pan eerst op te laten stijven en af te schrapen in de vuilnisbak, toch? Niet afspoelen en weg laten lopen. Dat stijft op in de afvoerbuis en daar koekt het aan. Daar krijgt je dus verstoppingen van.’

‘Weet ik veel hoe ik dat doe. Mam! Het begint over te lopen! Help dan!’

‘Wat wil je dat ik doe, schat? Heb je soda in huis? Probeer dat er doorheen te spoelen, leg het op het putje en giet er kokend water overheen. Werkt als een tierelier.’

‘Oké, ja, oké. Ik ga het proberen. Ik ga je hangen mam, doei!’

‘Dag lieverd. Succes met je prutput.’

