WIDM?-kandidaten

door Vinnerd

Ik heb ooit Inge Ipenburg mogen interviewen. Ik denk dat het (belabberde, gênante en amateuristische) interview een van de hoogtepunten in mijn leven is – op mijn negentiende verjaardag na, toen ik een Nintendo DS kreeg.
Nu zat ik vorige week in de tram en hoorde ik een hysterisch kind krijsen om aandacht. Zijn (of haar, ik vind dat bij kinderen jonger dan een jaar of tien altijd moeilijk in te schatten) hoogblonde moeder gebood het kind te zwijgen en duwde een snoepje in zijn(/haar) mond. Ik neem aan dat het was om hem(/haar) te troosten en niet om te stikken, maar het kind gilde écht heel hard en als hij(/zij) dat vaker doet zou ik mogelijkheid twee ook nog begrijpen.
Pas toen de moeder zich omdraaide, zag ik wie het was. De Bekende Nederlander Marit van Bohemen (bekend van Camping Life en de ‘geweldige noten’ reclame).
Ze ging naast me zitten en iedere keer dat we een scherpe bocht opgingen, raakte haar knie de mijne. Ik voelde kietels in mijn buik.
Toen mijn halte kwam, stond in half op en ze zei: ‘oh sorry, moet je er hier uit?’ en toen zei ik: ‘ja, ik moet mijn moeder nog uit bad halen’ en toen moest ze een beetje glimlachen.
Zowel Marit van Bohemen als Inge Ipenburg hebben meegedaan met Wie Is De Mol?, in 2012 (als kandidaat) en 2007 (als mol) respectievelijk.
En vanmiddag, toen ik de supermarkt inliep om wat lekkers te kopen van mijn statiegeldflessen, zag in daar Nadja Hüpscher! Ik dacht altijd dat zij schrijfster was, maar Wikipedia zegt dat ze actrice is dus dat zal dan wel zo zijn.
Nadja Hüpscher heeft ook meegedaan aan Wie Is De Mol?, in 2007 (als kandidaat).
En alsof dat nog niet genoeg is, liep ik net door de Haarlemmerstraat en zag daar Alex Klaasen, óók een Wie Is De Mol?-kandidaat uit 2007. Dus nu heb ik besloten er een sport van te maken alle WIDM-kandidaten in het echt te zien.
Een onwaarschijnlijk streven, maar het houdt me lekker bezig. En als het werkelijk onmogelijk blijkt, dan ga ik ook mensen tellen die er alleen op lijken.

