Ziekte 1: Cornu Cutaneum

door Vinnerd

Je moet je talenten ontplooien, zo staat ook in de Bijbel (heb ik Viola Holt ooit horen zeggen in een interview dus ik weet niet honderd procent zeker of het waar is, maar ik zeg gewoon eerlijk: klinkt plausibel). Mijn talent is het aantrekken van bizarre kwaaltjes. Gordelroos, opzwellen, spontaan bloeden uit al mijn gaten.
Om vast op het ergste voorbereid te zijn, onderzoek ik deze week de vijf meest bizarre ziektes en aandoeningen die ik kan vinden.
Vandaag de eerste: huidhoorn.

Buitengewoon ongewoon. En dan druk ik mijzelf voorzichtig uit. Het is mogelijk op horens te krijgen. Op je hoofd.
Naar het schijnt kun je ze afscheren met een gedestilleerd scheermesje, maar wat ik me dan afvraag: groeien ze terug?
Waar zijn die horens van gemaakt?
En niet onbelangrijk: doen ze pijn?
Want ik heb wat rondgekeken bij Google Images en ik moet zeggen: sommige zien er best geinig uit. Ik weet niet of het praktisch is, maar ik moet ergens wel bekennen dat het me niet vreselijk lijkt. Een hoorn op je hoofd.
Het wordt pas echt vervelend als de aandoening zich uitbreidt naar de rest van je lichaam. Want ik zag een plaatje van een jongen die horens als handen had. Leek net zo’n Ent uit Lord of the Rings.
Wat ik alleen echt niet snap: hoe kan ons lichaam in staat zijn een hoorn te laten groeien? Is het een bot? Maar waarom kun je het dan afscheren? Is het een soort nagel? Vragen, vragen.

Misschien is mijn volgende idee niet uitvoerbaar, maar als het werkt zou het superchill zijn: wat nou als je er aluminiumfolie omheen kunt binden en radiozenders ontvangen? In je hoofd? Of beter nog: contact leggen met buitenaardse wezens.

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad. Ik lag, als kind, in mijn bed en aaide over mijn hoofd. Waarom? Geen idee. Maar toen voelde ik plots een puntje. Ik kon het een beetje bewegen, maar niet teveel, want dan deed het pijn. Ik ben toen naar de slaapkamer van mijn ouders gelopen en liet het aan mijn moeder zien. Het bleek een doorn te zijn, van de struik waar ik eerder die dag in gespeeld had.

Ziekte 2: Guineaworm (parasiet)
Ziekte 3: Trimethylaminuria (vissengeursyndroom)
Ziekte 4: Fecal Vomiting (drollen kotsen)
Ziekte 5: Pica (modder en spijkers eten)

