Ode aan JoyceJoin

door Vinnerd

Vroeger was alles beter, zeggen ze weleens. Helemaal niks van waar natuurlijk, want vroeger bestonden er nog geen deelblokjes spinazie. En was JoyceJoin nog niet actief op Youtube.
‘Wie?’, hoor ik je denken. JoyceJoin. En als de naam geen lampje doet branden, dan misschien wel de video van de twerkende huismoeder die vorig jaar viral ging.


Dat dus. Dat is JoyceJoin (hierna: Joyce).
Degene die haar al lang en breed vergeten waren, zou ik er graag op wijzen dat ze nog altijd lekker haar ding doet. Ze geeft tutorials (of “tutjetorials”, zoals de wonderschone 27-jarige ze noemt), componeert gruwelijke songs, gaat geen uitdaging uit de weg en spreekt zich uit over alles waar ze zich druk om maakt in haar eigen hoofd. Heldin.

Tutjetorials
Altijd al willen weten hoe je vriendje nummer zoveel kunt verleiden met een vragende blik? Joyce is je vrouw (of man, daar zijn sommige viewers nog steeds niet helemaal achter). Wil je er ouder uitzien, zodat je stiekem sigaretten kunt kopen? Het kanaal van Joyce is de place to be. Beautytips nodig, bijvoorbeeld hoe je die sexy dropvetersmoel voor elkaar krijgt? Wederom verwijs ik je door naar Joyce. Deze vrouw weet werkelijk alles. Ze heeft me zelfs uitgelegd hoe de zomertijd nu ook alweer precies in elkaar steekt. En voor de echte diehard-fans is er een haartutorial. Dan kun je het net zo dragen als Joyce.

Gruwelijke songs
Ik heb zelf weleens gepoogd om een pakkende tekst te schrijven, maar ben daar jammerlijk in gefaald. Beschikte ik maar over het onmenselijke talent van ons aller favoriete Youtuber. Of je nu zin hebt in een tijdloze klassieker als de Ik moet een drukje doen song, het meeslepende Ik ben een tatta, ik eet ontbijtkoek en ook vla, de power ballet Doe niet tijger als je poessie bent of de gezellige meezinger Mijn bed is wet, Joyce heeft iets voor elke bui. En dan heb ik het nog niets eens over het Wortel-lied, haar WK-hit.

Challenges
Ooit heel snel een banaan gegeten en er een halve liter Sprite achteraan gegooid? Nee? Nou, Joyce wel. En dan ga je boeren, kan ik je vertellen. Enorm. Maar ook hete pepers en marshmallows duwt ze zonder schroom naar binnen. Is er iets wat deze vrouw niet kan?

Vlogs
Zeg eens eerlijk: had jij wel door dat GTST dus hartstikke nep is? Dat dacht ik al. Heftig, niet? Joyce deinst nergens voor terug. Ook niet als het op de eindexamens aankomt, want die moet je halen. Anders eindig je als Youtuber. Anders eindig je als Joyce. Maar of dat nu zo erg is? Hoeveel mensen, naast onze geliefde blondine, kun je noemen die intens gelukkig zijn met vier flessen Euroshopper-cola? Joyce weet de kleine dingen in het leven nog te waarderen.

Lieve, lievere, liefste Joyce. Ik volg je al een eeuwigheid en kijk nog steeds met veel plezier naar al je video’s. Helaas ben ik geen Youtuber, maar een WordPresser. Dus mijn ode aan jou breng ik zo. Blijf hier alsjeblieft mee doorgaan.
Oh, en doe de groetjes aan Anitaweethet.

