Geluksmomentjes

door Vinnerd

Ik had dit weekend last van een zware depressie. En dat klinkt misschien overdreven, want ik ben geen hiv-weesje uit Noord-Korea en heb in principe alles wat mijn hartje begeert, maar nee. Echt, ik was depressief. Ernstig.
Nu was het ding een beetje dat ik niet precies wist waarom ik depressief was. Nul aanleiding. Ik had een fantastische donderdagavond gehad en toen ik vrijdag wakker werd, voelde ik me down. Dus ik ging googlen wat het zou kunnen zijn. Wat bleek? Het begin van een midlifecrises. Maar ik ben pas 23. Conclusie: ik sterf jong. Daar werd ik alleen maar ongelukkiger van.
Inmiddels ben ik er weer helemaal overheen en heb ik besloten mijn geluksmomentjes van de afgelopen week eens terug te lopen. Ik moet zeggen: dat voelt goed. Omdat ik de kwaadste niet ben, besloot ik dit met jullie te delen.

Maandag 8 september
Koelkast openen en blij verrast worden door een pudding.

Dinsdag 9 september
Het broertje van een verdwaalde sok terugvinden.

Woensdag 10 september
Biertjes drinken op het terras en een BN’er zien. Eentje van de C-klasse, maar toch.

Donderdag 11 september
Tafeltennis en bier op stage.

Vrijdag 12 september
Boodschappen doen en drie producten op mijn lijstje in de Bonus aantreffen.

Zaterdag 13 september
Toevallig de perfecte hoeveelheid pasta koken.

Zondag 14 september
Screen Shot 2014-09-13 at 12.07.19
En vandaag? Lunchen op het balkon van de Stadsschouwburg, met uitzicht op het Leidseplein. In de zon. Mét een schaaltje Honey Hoops in houdbare melk op schoot.

