Hond besnuffelt mannengat

door Vinnerd

Lieve mama,

Het hele concept van dit blog was ooit dat ik brieven naar jou zou schrijven. Heb ik al een tijdje niet meer gedaan. Maar nu even wel.

Ik ga het kort houden, want op dit moment zit ik in een drukke trein en dat typt niet zo fijn. Ook is er een hond en die trekt de drukte net zo slecht als ik. Ik denk dat hij contact probeert te maken, want hij snuffelt mensen in hun gat. Zo zeggen honden ‘hallo’, toch?

Ik houd van treinreizen. En ik houd van honden. Maar ik houd niet van drukte en al helemaal niet in combinatie met die andere twee.


Er staat een hele dikke man met zweetplekken op zijn rug. Die werd net in zijn bips gesnoven door de hond. Baasje lachen, omstanders lachen, hij lachen. Van buiten dan, van binnen ging hij waarschijnlijk dood. Dat kon ik zien aan zijn bolle, rode hoofd. Hij lachte, maar draaide zich wel om. Als hij het echt lekker had gevonden, was hij gewoon blijven staan hoe hij stond. Met zijn gat richting hond.

Voor de zekerheid houd ik mijn wind nog even in. Als de hond mij straks ook komt besnuffelen, laat ik alles in een keer los. Eens kijken hoe hij dat vindt.

Dag mam, tot zo.

