Art of the Fart: Scheten verhullen

door Vinnerd

Ja, ja. Ik weet wat je denkt. “Maar Vin, jij laat toch geen scheten? Jij puft. Jij laat pufjes.” Fout. Ik laat wel degelijk winden. Ik vind het niet leuk om toe te geven, maar ik ben kampioen in het verhullen ervan. Niet dat ik ze de hele dag door laat. Maar als het nodig is, weet ik hoe ik het moet aanpakken.

scheet

Het eerste dat je doet, is doen alsof hij niet van jou is. Als het een hele duidelijke was, dan zeg je gewoon: “Hoorde je dat?” terwijl je verontwaardigd om je heen kijkt. “Wie was dat?” Vergeet ook niet je neusvleugels op te trekken.
Of je zegt: “Ruik je dat? Gadverdamme.”
Ik ben hier inmiddels zo goed in geworden dat ik mijn vrienden in verlegenheid kan brengen, ook al was ik degene die er eentje liet ontsnappen. Dat kun jij ook. Oefenen.

Puffen moet altijd op een ongepast moment.

Wat je verder in de gaten moet houden, is ook meteen een van de meest belangrijke dingen: je moet kalm blijven. Als je per ongeluk een wind laat en er een heel spektakel van maakt (“Oh mijn god ik liet een scheet!! Oh mijn god oh mijn god iedereen gaat er achter komen!!), dan gaan ze er achter komen.
Het ding is, als je een wind laat (of een pufje), dan is dat altijd op een ongepaste, stille locatie. In de lift? Je kunt de eeuwenoude nies-hoest-truc gebruiken om hem te verdoezelen, maar pas dan wel op. De kans bestaat dat het er nogal dik bovenop ligt. Houd te allen tijde in je achterhoofd: timing is alles.
Waar je niet zonder kunt: de pokerface. Je moet voorbereid zijn. Als iemand op je afkomt en je op de man af vraagt: “liet jij net een wind?”, wees dan in staat om glashard “nee.” te antwoorden.
“Nee. Uhl. Gadver? Smerige gewoonte.” Houd je gezicht strak.

Moeite om je gezicht in de plooi te houden? Dan heb ik nog een klassieker voor je: geef de meubelen de schuld. Laat je wind, kijk verschrikt op en lach. Hardop. “Hoorde je dat? Leek net een scheet, hahahaha!”. Let op: werkt niet als hij stinkt.

Tot slot, en dit is alleen voor gevorderden: het beheersen van de Art of the Fart. Je moet hem niet uit je bips knallen. Dat gaat men horen. De kunst is om hem langzaam uit je te laten glijden, als het ware. Een stille gaswolk. Een sluipmoordenaar.

