Kerstvoorbereidingen

door Vinnerd

Nog even volduwen met kerst en vuurwerk ontwijken met Oud&Nieuw en dan zit 2014 er alweer op. Aangezien ik al een eindejaardsblog schreef waarin ik terugblik op het afgelopen jaar, besloot ik me op mijn eigen blog te richten op hetgeen echt van belang is op het moment: de voorbereidingen op kerst.

christmas-banner

Vandaag is mijn laatste stagedag voor ik anderhalve week vrij ben. Hoe graag ik ook gewild had dat ik anderhalve week tussen de zure lappen had kunnen liggen, het is me niet gegund. Want net als de rest van Nederland dien ik te verschijnen op kneuterige kerstdiners met de familie.

Ik heb geen kerstcadeaus gekocht dit jaar. Die had ik vorig jaar namelijk ook niet, en het jaar daarvoor ook niet. Dus het begint een beetje een traditie te worden en tradities dient men in stand te houden. Daarnaast heb ik er simpelweg geen tijd voor gehad want ik had geen zin. Om diezelfde reden heb ik ook geen speciale kerstoutfit.

Wat ik wel heb, is een kerstboom. Is eveneens een traditie, want doe al bijna tien jaar met dezelfde. Ben op een gegeven moment opgehouden met hem steeds af- en weer optuigen, dus zette ik hem ieder jaar met ballen en piek en al op de berging. Scheelt tijd, maar vooral ook moeite.

Alles leuk en aardig, maar de echt grote vraag is wat ik met Thijs doe dit jaar. Voor degene die niet weten wie dat is: Thijs is mijn adoptiekonijn. Graag neem ik hem mee naar mijn ouders, anders zit hij ook maar zo alleen. Mijn moeder opperde zo’n mand waar men poezen instopt wanneer deze naar de dierenarts moeten, maar dat moet wel eerst gekocht worden. Dus die optie valt af. Wel heb ik nog een grote, plastic Albert Heijn-shopper thuis. Een turkentas. Daar kan toch wel een konijn in voor een treinritje van veertig minuten?

En anders wordt het een beetje proppen in een hamsterkooi.

Voorbereidingen treffen is zó 2014.

