Het Poepboek

door Vinnerd

Ik zou mezelf niet poepverslaafd willen noemen, maar toch betrap ik mezelf steeds maar weer op de daad. En dat vind ik best jammer, want ik ervaar het eigenlijk altijd als tijdverspilling. Het komt zelden voor dat  “poepen” bovenaan mijn to-do lijstje staat.

80bece08-01ea-41a0-b5bf-f19e53d9271f_haas en mol
Gelukkig kwam mijn huisgenoot (aka het mooiste mens dat de afgelopen jaren mijn leven heeft verrijkt) met een gezellige suggestie: het Poepboek. En hoewel ik er pas twee keer gebruik van heb gemaakt, ben ik nu al zó enthousiast dat ik het jullie allemaal wil aanbevelen.

Het Poepboek, dus. Wat is dat, hoor ik je vragen? Welnu, een Poepboek is een boek waarin je schrijft als je poept. Dit kan uiteraard van alles zijn. Ik kan me zomaar voorstellen dat sommigen het zullen gebruiken om de substantie van hun uitwerpselen bij te houden, maar daar ben ik niet zo van. Ik poep, ik veeg, ik spoel door. Niet iets waar ik later aan terug wil denken. Zelf gebruik ik het Poepboek om gedachtespinsels te ordenen. Een momentje van zelfreflectie tijdens het drukken. Multitasking, zo noemen ze dat.

Daarnaast heeft het nog een ander voordeel. Want bij mij op de wc ligt alleen een Elle en ik vind weinig bladen zo oninteressant als de Elle. Daarnaast heb je het na drie keer doorbladeren wel gezien. Het leuke van een Poepboek is dat alle toiletbezoekers er in principe een berichtje in achter kunnen laten. Zo word je iedere sessie weer opnieuw verrast door verhaaltjes van je voorgangers. Met hoe meer mensen je het toilet deelt, hoe gezelliger het wordt. Bijkomend: je komt allerlei dingen van elkaar te weten. Zo ben ik meer een propper, maar mijn huisgenoot een vouwer. Had ik zonder het Poepboek nooit geweten.

Ik verheug me nu al op vanavond. Toen ik vanmorgen opstond en de gang op liep, rook ik het al; er lag weer een nieuw verhaal op me te wachten. Maar ook ik heb weer spannende verhalen om op te schrijven. Zo gaf ik vandaag de plant op kantoor water én at ik een banaan tijdens de lunch.

Nog even ophouden tot ik thuis ben.

