Verliefd na 36 vragen: date #3

door Vinnerd

Ik had afgelopen week een filmpje op Facebook gezet. Daarin deed ik openhartig mijn verhaal over de slechte grap die door moet gaan voor “mijn leven”. Het filmpje bestond uit bijna acht minuten zelfmedelijden en ik had dan ook niet verwacht dat hij opgepikt zou worden, enkel door mijn moeder. Maar hij werd wel bekeken. En de reacties stroomden binnen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dat is, als je drie inbox-berichten onder “binnenstromen” zou willen scharen. En dat wil ik. Twee van die berichten waren van jongens die ik al in geen maanden (zo niet jaren) had gesproken. Ik vermoed dat ze zich na de aanblik van mijn stralende ochtendhoofd niet langer konden bedwingen. Valt ze niet kwalijk te nemen.

Waar het interessant werd, was het derde bericht. Om kwart voor één ’s nachts ontving ik een “haha” van een van mijn Facebook-vrienden. Ding was alleen wel; we konden ons geen van beide herinneren hoe we elkaar eigenlijk kende. Deed er ook eigenlijk niet toe. Hij vroeg of ik langs wilde komen voor tapas en wijn. Ik vertelde hem dat ik naar barbecue stonk. Hij gaf aan daar geen problemen mee te hebben. Vijf minuten later zat ik op de fiets.

Hij was de meest geaffecteerde verschijning die ik ooit heb ontmoet. Zo iemand die zijn huis met groene zeep schoonmaakt en thee zet zonder thee-ei (hoezo? nee maar echt). Iemand die kerst als het belangrijkste feest van het jaar ziet en zijn lakens besproeid met parfum. Heel inspirerend. Ik voelde me een beetje schuldig dat ik zijn gestreken bankkussens vervuilde met de barbecuewalm die om mij heen hing. Gelukkig leek het hem niet te deren.

We keken het eerste uur van de Sound of Music (een film die hij naar eigen zeggen al zo’n honderdvijftig keer had gezien) en we aten lapjes vlees en een soort zelfgemaakte groente-eiertaart (die je óók kant-en-klaar bij de Albert Heijn kunt kopen maar hij had dat niet gedaan). Toen was het laat en vroeg hij of ik wilde blijven slapen.

Opties waren 1. Nee, 2. Ja, op de bank of 3. Ja, bij hem in bed. Ik ging voor optie drie. We hebben geknuffeld en dat was vreemd-maar-fijn. De volgende ochtend stapte ik weer op de fiets en voelde ik me een soort van best wel heel erg prima. Na de catastrofale date met de Italiaan, wist ik dankzij deze ontmoeting weer de kracht te vinden om door te gaan. Want het kan ook best leuk zijn, nieuwe mensen ontmoeten. Ook al is het eens maar nooit weer.

