Review: Elstar

door Vinnerd

Sinds kort spaar ik koopzegels van de Appie en dus ga ik de laatste tijd extra graag boodschappen doen. Aangezien ik vind dat ik wat gezonder bezig moet zijn (ik word morgen alweer een kwart eeuw) besloot ik laatst wat appels te kopen.2012_elstar_appels_groot_wideCrop

Ik wist: er bestaan verschillende soorten, namelijk rode en groene. Wat ik niet wist, is dat de rode en groene appels vervolgens weer verder op te delen zijn in trefwoorden als zoet, zuur, hard, melig en fris.
Ik zou een rode appel kopen. Zoveel had ik al besloten voordat ik de deur uit ging. Maar toen ik mezelf zo voor het schap vond, sloeg de twijfel plots toe. Want: welke rode?
Na een uitgebreide analyse van kleur en grootte en met een beetje hulp van de verhelderende stickers met trefwoorden, besloot ik een Elstar en een Fuji mee naar huis te nemen. Elstar omdat de naam me vagelijk bekend voorkwam en ik die volgens mij wel lekker vond, en een Fuji omdat die me wel gezellig leek.

Dit is inmiddels twee dagen geleden. In het licht van mijn eigen twijfel en de hoop deze bij jullie te ontnemen, heb ik besloten een review van de Elstar te schrijven. De Fuji volgt misschien later, want die eet ik morgenochtend pas op als verjaardags-ontbijt.

Elstar Review
De oranje sticker omschreef de appel als “aromatisch & friszoet”. Heel eerlijk gezegd heb ik hier weinig aan toe te voegen. Dat is, als ze met “aromatisch” bedoelen dat de smaak een beetje in je tandvlees trekt waardoor je tot een half uur na het nuttigen van de vrucht nog kunt nagenieten van de friszoete smaak. Ik geef deze appel een acht.

De beste tip die ik jullie kan meegeven, is: lees gewoon zorgvuldig de stickertjes. Dan kan het volgens mij eigenlijk niet misgaan. Tenzij je bij de Appie aan de Jan van Galen je boodschappen doet, want daar heb ik een aantal stickertjes verwisseld. Om het spannend te houden.

